از کتاب "مردان قبیله ی شرف" رونمایی شد
پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی دَهکویه
درباره وبلاگ


دهکویه مهد فرهنگ و هنر لارستان
آخرین مطالب
چهار شنبه 20 خرداد 1394برچسب:, :: 14:14 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه


میلاد لارستان: در سالروز رحلت آیت الله سیدعبدالعلی آیت اللهی(ره) و با حضور فرماندار ویژه لارستان از کتاب "مردان قبیله ی شرف" رونمایی شد.
شب شعر مهتاب عشق با رونمایی مردان قبیله شرف در فرهنگسرای مرتضوی

به گزارش میلاد لارستان، علی اکبر نجیب زاده در جمع شاعران و قشرهای مختلف مردم که به مناسبت بزرگداشت سالروز آیت اله آیت الهی(ره) درفرهنگسرای مرتضوی شهر لار گرد هم آمده بودند، اظهار داشت: آیت اله آیت الهی مردی مهربان، رئوف، صادق، پاک و با مردم شفاف و روراست بود و در کل اهل سیاست و دغل بازی نبود و هیچگاه ادا هم در نمی آورد.

فرماندار ویژه لارستان بیان کرد: ایشان گمشده امروز جامعه ما هستند و کمبود این عالم جلیل القدر در منطقه حس می شود چون حضرت آقا مردم دار بود و هر روز ما
شاهد این بودیم که موج موج جمعیت در منزل آقا برای دیدن ایشان از مناطق مختلف کشور و جنوب ایران می آمدند و این به صورت خودجوش بود.

وی خاطر نشان کرد: حضرت آقا علاوه بر این که صادق ،فقیه، پاک و سالم بودند بسیار زیرک و باهوش بوده و این هیچ منافاتی با هم ندارد.

نجیب زاده عنوان کرد: حضرت آقا علاوه بر صادق بودنشان، ساده زیست و هنرمندی چیره دست در زمینه ی خطاطی و هم شاعری شهیر و توانمند بودند که آثار با برکت آقا را امروز همه ما مشاهده می کنیم.

معاون استاندار فارس گفت: همه می بینند که در اکثر خطه جنوب و حتی بعضی از روستاهای استان هرمزگان عکس آقا را در منازل  خود نصب کرده اند چون صداقت ، پاکی و روراستی را از آقا دیده بودند و این بایستی برای ما عبرتی باشد که به معنای واقعی کلمه پیرو آقا بوده و راه و منش و رفتار آقا را ادامه دهیم و از صداقت و وارستگی و خضوع این سید بزرگ و آسمانی درس بگیریم.

فرماندار ویژه لارستان در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: آیت اله سید عبدالعلی آیت الهی اسلام شناس ماهری بود اما اسلام را آسان می گرفت و سخت گیری نمی کرد و از همه گروه ها و احزاب و افراد مختلف استقبال می کرد و حرف های آن ها را می شنید و به ظاهر افراد کاری نداشت و همه را  به حضور می پذیرفت.

وی ادامه داد: همه دیدید که چه تشییع جنازه ی با  شکوهی از آقا به عمل آمد و در این تشییع جنازه افراد و احزاب و گروه های مختلفی آمده بودند چون از آقا شجاعت، مردانگی، صداقت ، پاکی و ساده زیستی دیده بودند و ما هم باید در کارهایمان با مردم با صداقت و شفاف رفتار کنیم و گفتار و اعمالمان خدایی و همچون حضرت آقا باشد.

پیش از این نیز شاعرانی همچون  ناظره بیغرض، زهرا پورشعیب، عبدالرضا مفتوحی، محمد فیاض پور از شهر لار و ایوب پرند وار از شهرستان جهرم شعر های خود را در وصف حضرت آقا قرائت کردند.همچنین سید علی هاشمیان از مداحان اهل بیت نیز اشعار حضرت آیت الله آیت اللهی(ره) را در دستگاه بیات ترک اجرا و محمد رزاقیان هم مقاله ای در وصف و مدح اقا قرائت کرد.

در ادامه از کتاب مردان قبیله ی شرف نوشته حسن هوشمند نیز رونمایی شد. این کتاب با موضوع بررسی تأثیر معنوی خاندان بزرگ آیت الهی بر مردم لارستان گرداوری شده است.

هوشمند نیز در خصوص مشخصات این کتاب سخنانی را مطرح کرد. وی این کتاب را در سه فصل شامل مردی که تاریخ لارستان را تغییر داد، مردی از قبیله ی شرف و فصل سوم عکسها را عنوان کرد.

اضافه می گردد که حسن هوشمند محقق و پژوهشگر تاریخ و فرهنگ لارستان متولد 1340 در دهکویه متولد شد و بیش از این نیز آثاری دیگر همچون میراب، جایگاه کشاورزی در تاریخ ایران، سیمای کشاورزی لارستان، فرهنگ فراموش شده، دهکویه و شکوه نیکوکاری تألیف نموده است.

یاداور می شود در این مراسم حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید حسن آقا آیت اللهی،بیت معظم آیت اللهی،حجت الاسلام رمضانی امام جمعه موقت لار،معاون سیاسی امنیتی فرمانداری،بخشدار مرکزی، شهردار وشورای اسلامی شهر لار،حسین سنابادی از موزه آستان قدس رضوی ،تنی چند ازمسوولین ،شاعران،نویسندگان ،معتمدین، هنرمندان ، و مهمانانی از مشهد، شیراز، جهرم، اوز، دهکویه و قشرهای مختلف مردم لارستان بزرگ حضور داشتند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پیوندهای روزانه
پيوندها
  • ابزار وبلاگ
  • خرید ساعت
  • فروشگاه اینترنتی

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ,وبسایت خبری شورای اسلامی دَهکویه و آدرس showra-dahkooye.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 900
تعداد نظرات : 88
تعداد آنلاین : 1

cache01last1493698619